Aprašymas
Knygoje „Pagoniškasis avangardizmas“ plėtojama įvairialypė tematika: pradedant teorinėmis rituališkumo muzikoje, dalyvavimo komunikacijos procese, naratyvumo muzikoje problemomis ir baigiant šių kompozicijų analize, susieta su prieš tai gvildentais teoriniais aspektais. Įvadinėje dalyje rašoma apie B. Kutavičiaus kompozicinio stiliaus susiformavimą, jo kūrybiniam braižui būdingą mitologinės-istorinės tematikos pasirinkimą ir pastarosios raišką novatoriškomis priemonėmis. Pirmajame knygos skyriuje „Muzikos rituališkumas. Broniaus Kutavičiaus oratorijos“ atkreipiamas dėmesys į gana savitą muzikos kūrinių kategoriją – rituališkas kompozicijas. Pirmojo skyriaus tikslas – pateikti rituališkų muzikos kūrinių apibūdinimą ir jį, logiškai pagrindžiant, įteisinti. Antrajame knygos skyriuje, pasinaudojant Romano Jakobsono komunikacijos modeliu, tiriama, kaip mitinėje komunikacijoje dalyvauja operos žanro kūriniai. Naratyvumo kaip sistemos ir naratyvumo kaip proceso požiūriu šiame skyriuje rašoma apie ankstyvąsias B. Kutavičiaus operas – „Kaulo senis ant geležinio kalno“ ir „Strazdas – žalias paukštis“. Nuodugniai nagrinėjamas šių operų diskursas, teatriškas kūrinių išraiškos lygmuo. Trečiajame ir ketvirtajame skyriuose rašoma apie antrosios XX amžiaus pusės muzikai būdingus dalykus: novatoriškus operos žanro bruožus bei kompozicinės technikos rūšis. Baigiamojoje knygos dalyje minimos X dešimtmetyje B. Kutavičiaus sukurtos kompozicijos. Jose vietoj vyravusio pagoniškojo avangardizmo pradėjo įsigalėti universalioji tematika, kurioje keliami erdvės, laiko, ontologiniai klausimai.
Atsiliepimai
Atsiliepimų dar nėra.